Magnum Opus (part iii)

Am disturs întreaga dimensiune existențială cunoscută și pentru a fi în concordanță cu ceea ce unii au scris și altii au luat de bun, până și pe cea necunoscută. Dar undeva într-o bucată ascunsă din ceea ce s-ar fi numit mintea mea, care acum sub noua împrejurare e cu totul și cu totul altceva, am păstrat tot.

I-am păstrat lumea ei intactă. Ca un glob de cristal pe care îl agiți și provoci nisoare în interior, astfel am păstrat tot ce a fost, este și va fi important pentru ea, în globul din mâinile mele. E greu să poți întelege în condiția umană ce îți poate oferi refuzul de a o mai îmbrațișa.

Totul e gol, golul e totul, vidul e ceea ce a rămas în urma micii mele joace cu chibriturile. Poziția absolută mă întristează. Singura mea conexiune cu umanitatea este acest rezid, acest motor emoțional, care mă deprimă deoarece încă nu reușesc să fac ceea ce în majoritatea sistemelor de valori ar fi lucrul ce trebuie făcut și mă trimite forțat într-un butoi imens, în care mă înec cu melancolie pentru că ea nu e aici, pentru că ea nu îmi recunoaște într-un fel sau altul existența. Asta în condițiile în care în trecutul foarte recent, am fost o altă jucărie în mâinile unei femei care își cunoaște tot arsenalul și știe să îl folosească la eficiență maximă.

Sunt curios cum ar fi fost absolutul în mâinile ei… și acest răspuns deja îl cunosc. Acea rămășiță îmi provoacă o plicitseală cruntă inerentă dispariției, anihilării setei de cunoaștere, care ca ființă umană îmi punea sistemele în mișcare pentru a mai trăi încă o clipă, încă un minut, încă o oră sau căt ar fi fost această dimensiune temporală până la moarte. Poate ar fi trebuit să sfărșesc ca Faust, dar analizând și reanalizând textele, am descoperit, ceea ce deja descoperisem, factorul uman e foarte ușor de înlăturat ca marjă de eroare, ca eroare fatală ce duce totul la un sfărșit, ce constituie în final un adevăr absolut…

experiment

Lasă un răspuns

